Ubytek płynu chłodzącego

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mylu
    Classic
    • 2010
    • 12

    Ubytek płynu chłodzącego

    Zamieszczone przez kot pin
    wszyscy piszą tylko o usuwaniu, natomiast dla mnie byłoby to ważne, ponieważ czesto jeźdzę swoim autkiem do berlina i tam euro 4 jest konieczne
    a Niemiec jak spojrzy w dowód to od razu uwierzy, że w O1 jest DPF :diabelski_usmiech
    waldek
  • dozmir
    Classic
    • 2009
    • 21

    #2
    Ubytek płynu chłodzącego

    Witam. Od dwóch miesięcy systematycznie ubywa mi płynu chłodzącego. Na razie dolewam (dolałem już ponad 2 litry i szukam przyczyny. Byłem w serwisie sprawdzili szczelność całego układu i podobno nigdzie nie cieknie, mieli uwagi do korka więc go wymieniłem. Byłem też w innym warsztacie, fachowiec z latarką poświecił i stwierdził że to na pewno cieknie spod pompy ( ale nie wiem jak on to zobaczył bo pompa jest zasłoniono osłoną paska rozrządu) . Płyn jest nadal koloru różowego a w zbiorniczku nic niepokojącego nie dzieje się. Zastanawiam się czy nie wsypać jakiegoś środka uszczelniającego ale mam obawy czy czegoś innego nie zakleję.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      nic nie wlewaj ani nie wsypuj myślę tu o tym środku uszczelniającym. Najlepiej napraw nieszczelność to będzie jedyne skuteczne rozwiązanie jeśli faktycznie cieknie ci pompa to dlaczego jej nie wymienisz ?

      Komentarz

      • ufo
        L&K
        • 2008
        • 1475
        • Octavia III combi (5E5)
        • CKFC 2.0 TDI CR 150 KM

        #4
        dozmir, to może być uszczelka pod głowicą, typowy objawy. nie widać na zewnątrz że cieknie a ubywa. rzuć jeszcze okiem na korek wlewu oleju, czy nie pokazało się "masło".

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          czy ten samochód jest na gwarancji :?:
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • sebu
            L&K
            • 2008
            • 1304
            • Octavia II (1Z3)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Całkiem możliwe,że mechanik ma rację,ponieważ płyn i tak z cieka na dół.Ale dobrze by było gdybyś zdjął osłonę od dołu i wtedy się przekonasz na 100% czy faktycznie tak jest,bo na dole silnika będzie ślad
            Zamieszczone przez dozmir
            Płyn jest nadal koloru różowego
            i raczej inny nie będzie
            Zamieszczone przez dozmir
            Zastanawiam się czy nie wsypać jakiegoś środka uszczelniającego ale mam obawy czy czegoś innego nie zakleję.
            nic nie zakleisz,ale bardziej polecał bym ci środek w płynie jest bardziej skuteczny.
            Nie pij za kierownicą. Stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz
            jak pomogłem to daj punkcik
            sprzęgło od G 60

            Komentarz

            • ahmed799
              RS
              • 2009
              • 6871
              • Ford

              #7
              dozmir, U mnie plyn ubywal tak ze dolewalem 2 litry na 3 dni a pod autem sucho. Uruchom silnik niech chwilke pochodzi wylacz i poczekaj kilka minut i wtedy sprawdz czy nie cieknie na trojniku ktory wchodzi do silnika.

              филип
              Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

              Komentarz

              • deviltomek
                Ambiente
                • 2010
                • 246

                #8
                jak na zapalonym silniku w zbiorniczku nie widac bąbelek powietrza i nie wywala plynu przez korek i nie przegrzewa sie to raczej uszczelka pod głowicą dobra... jesli auto nie zostawia śladów to pompa wody tez raczej ok. zobacz czy niema wody pod dywanikami u pasazera lub kierowcy- moze sie okazac ze nagrzewnica jest nieszczelna

                Komentarz

                • dozmir
                  Classic
                  • 2009
                  • 21

                  #9
                  Z wymianą pompy to jest tak, mam przejechane 193 tys. km , z ks. serwisowej wynika że była wymieniana przy 121 tys. km razem z paskiem rozrządu. Pompa napędzana jest paskiem rozrządu wiec dobrze by było razem z pompą wymienić pasek Jutro spróbuję dostać się do pompy zobacze czy faktycznie cieknie spod pompy.
                  Co do korka to jest czysty żadnego "masełka"
                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • szkoda
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 22543

                    #10
                    Zamieszczone przez deviltomek
                    jak na zapalonym silniku w zbiorniczku nie widac bąbelek powietrza i nie wywala plynu przez korek i nie przegrzewa sie to raczej uszczelka pod głowicą dobra...
                    a u mnie głowica była walnięta i nie występował żaden z objawów
                    saport techniczny baj DGW
                    była BKD+DSG '05 120kkm
                    była BXE '08 190kkm
                    no i nie ma :-)

                    Komentarz

                    • yogi_rulez
                      Classic
                      • 2010
                      • 23

                      #11
                      witam
                      u mnie zadnych z objawow powyzej nie było a płyn uciekał że hej.
                      tylko auto po 2-3 dniach stania nie moglo odpalic + jak odpalilo to biała chmura z rury.
                      Po wymianie uszczelki + planowanie głowicy problem zniknął
                      Polecam zrobić to samo.
                      Pzdr

                      Komentarz

                      • dozmir
                        Classic
                        • 2009
                        • 21

                        #12
                        Z odpalaniem zimnego nie mam żadnych problemów, pali na dotyk, chmury dymu też nie mam chyba bym ją widział chociaż się nie przyglądałem

                        Komentarz

                        • blind_walker
                          RS
                          • 2010
                          • 4533
                          • Octavia I combi (1U5)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          dozmir, też mamy podobny problem... Polecam przeczytać TO, jeśli to głowica.
                          mkII 20VT (600h worked)
                          Roooooomster

                          Komentarz

                          • adoks
                            Classic
                            • 2007
                            • 14

                            #14
                            Witam,ja wymieniałem rozrząd razem z pompą wiec myślałem że mam spokój na kilka tysięcy km ale niestety po 8 tysiącach km pod autem zauważyłem krople płynu .Kropel było kilka okazało się że cieknie pompa ,płyn ubywał głównie podczas jazdy,gdy wjechałem na kanał to ewidentnie było widać na pracującym silniku wyciek z okolicy osłony rozrządu.po wyjęciu pompy można było zauważyć ślad po wycieku no i trzeba było wymienić pompę a pech chciał że rozrząd był wymieniony trzynaście miesięcy temu więc pompa była po gwarancji i znów trzeba było wyłożyć kasę na szkodnika.

                            Komentarz

                            • dozmir
                              Classic
                              • 2009
                              • 21

                              #15
                              Witam. Dziś rano sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku. Przez weekend przejechałem ponad 500 km i nie chciałem żeby w drodze do pracy znów zaświeciła mi lampka. I pewnie was zaskoczę tak samo jak ja byłem zaskoczony POZIOM PŁYNU PO ODKRĘCENIU KORKA BYŁ O JAKIEŚ 3 -4 CM WYŻEJ OD MAKSYMALNEGO. Dziwne prawda, tak jakby układ był zapowietrzony, ale jak się to ma do ubytku płynu nie mam pojęcia co o tym myśleć. Po powrocie z pracy i ostygnięciu silnika sprawdziłem jeszcze raz poziom płynu jest na MAX.
                              Co mam o tym myśleć ??? Pozdrawiam

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Zamieszczone przez dozmir
                                Witam. Dziś rano sprawdziłem poziom płynu w zbiorniczku. Przez weekend przejechałem ponad 500 km i nie chciałem żeby w drodze do pracy znów zaświeciła mi lampka. I pewnie was zaskoczę tak samo jak ja byłem zaskoczony POZIOM PŁYNU PO ODKRĘCENIU KORKA BYŁ O JAKIEŚ 3 -4 CM WYŻEJ OD MAKSYMALNEGO. Dziwne prawda, tak jakby układ był zapowietrzony, ale jak się to ma do ubytku płynu nie mam pojęcia co o tym myśleć. Po powrocie z pracy i ostygnięciu silnika sprawdziłem jeszcze raz poziom płynu jest na MAX.
                                Co mam o tym myśleć ??? Pozdrawiam
                                nie tylko zapowietrzony, uszczelka pod głowicą również moze przedmuchiwac
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • Arek
                                  RS
                                  S_OCP Member
                                  • 2005
                                  • 3143

                                  #17
                                  Zamieszczone przez ufo
                                  rzuć jeszcze okiem na korek wlewu oleju, czy nie pokazało się "masło".

                                  sorki za odgrzebanie kotleta ale dziś u żony w Audi A3 1.6 podczas sprawdzania poziomu oleju zauważyłem że jest żółta maż na korku wlewowym oleju i chyba ubyło jej płynu chłodniczego troszkę. Co powinienem dalej z tym faktem zrobić?

                                  z góry dziękuje za odpowiedź.
                                  -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    prawdopodobnie poszła uszczelka pod głowicą, zdjęcie głowicy i splanowanie jej plus nowa uszczelka ale niech sie fachowcy wypowiedzą na ten temat :P
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • Arek
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2005
                                      • 3143

                                      #19
                                      czyli grubsza robota a może jest ktoś w stanie określić jaka kwotę trzeba na to szykować
                                      -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                      Komentarz

                                      • tom2212
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 3892

                                        #20
                                        Arek, spokojnie fakt moze to byc uszczelka ale nie musi ile auto jeździ i czy są to tylko krótkie dystanse ? napisz czy zaobserwowałeś jeszcze inne objawy

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          nie wiem jak licza mechanicy ale wydaje mi sie ze w tysiącu sie spokojnie zmiescisz
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • tom2212
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 3892

                                            #22
                                            Arek, okolo 600 zł w zależności od specjalistów może być wyżej lub niżej i nie koniecznie jest to wina uszczelki a może być nawet poważniej lub i nie

                                            Komentarz

                                            • Arek
                                              RS
                                              S_OCP Member
                                              • 2005
                                              • 3143

                                              #23
                                              Zamieszczone przez tom2212
                                              ile auto jeździ i czy są to tylko krótkie dystanse ?
                                              Raczej to są krótkie dystansy bo żona do pracy tylko śmiga czyli dziennie ok 15km ,czasem w weekendy ja jej rekwiruje to wtedy dochodzi do 60km dziennie.

                                              Zamieszczone przez tom2212
                                              napisz czy zaobserwowałeś jeszcze inne objawy
                                              chyba jedynie to ze dziś dolałem jej 0.5l oleju a od ostatniej wymiany przelatała 5kkm.
                                              a i śmierdzi strasznie spalinami jak sie wyjdzie z auta ale nie wiem czy to ma coś wspólnego.poza tym Marta mówi że jest wszystko ok :idea:

                                              Zamieszczone przez piramida
                                              nie wiem jak licza mechanicy ale wydaje mi sie ze w tysiącu sie spokojnie zmiescisz
                                              Zamieszczone przez tom2212
                                              Arek, okolo 600 zł w zależności od specjalistów może być wyżej lub niżej i nie koniecznie jest to wina uszczelki a może być nawet poważniej lub i nie
                                              zawsze coś się człowiekowi wysra jak w portfelu sucho :/

                                              czy z tym da się jeździć czy lepiej zabrać się za to jak najszybciej?? :idea:
                                              -----1.9TDI ASV --StrEet DeMoN----- <--ZaPrAsZaM

                                              Komentarz

                                              • Fery
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 236

                                                #24
                                                Nie chciałem zakładać nowego wątku a temat podobny.

                                                Czy przy zamknietym obiegu powietrza (auto z klimą) i otwartej nagrzewnicy jest jakaś różnica gdzie krąży powietrze już wew całego pudła w którym jest nagrzewnica w porównaniu do otwartego obiegu oprócz zamknietej przesłony??? gdyż u mnie na otwartym obiegu i temp max jest jakiś dziwny lekko słodkawy zapach a przy zamknietym obiegu nie ma. Wymieniłem nagrzewnicę gdyż była dziurawa i zastanawiam się czy nie domyłem dokładnie jakiegoś kanału przez który na otwartej przesłonie przelatuje powietrze a przy zamknietej nie.

                                                Komentarz

                                                • Piotrus
                                                  Rider
                                                  • 2004
                                                  • 524

                                                  #25
                                                  W samej obudowie powietrze idzie tak samo, jedyna różnica to klapka pod filtrem przeciwpyłkowym a przed dmuchawą, która zmieniając swoje położenie zmienia źródło skąd czerpane jest powietrze do układu. W Twoim przypadku to kompletnie nie ma znaczenia dla źródła zapachu.
                                                  Piotruś
                                                  AGR(RIP) + ALH

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...